7. semester
- Intensive workshops, som giver den studerende neuropsykologisk grundfærdigheder i forhold til udredning af børn og forskningsfeltet. Den studerende deltager som observatør eller føl i et problembaseret læringsforløb ift. den neuropsykologiske og logopædiske udredning af førskolebørn og aflægger efterfølgende en reflekterende og kvalitativ rapport af erfaringer og observationer fra observationsperioden.
- Videregående anvendt psykologi (her skal opgaven tage udgangspunkt i et centralt problemstilling indenfor afvigende kommunikativ udvikling) og sammenskrives som udkast til en forskningsartikel. Metoden kan være kvalitativt eller/og kvantitativt med hovedvægt på primær litteratur.
- Psykologisk praksis og interventionsmetode, hvor fokus er på den nye interventionsmetode Dynamic Assessment eller et afgrænset område af afgivende kommunikativ udvikling
8 - 9 semester
De studerende forbereder i starten af semestret neuropsykologiske udredninger og forløb om inkluderende intervention af skolebørn. Dette omfatter en eller flere samtaler med forældrene, indhentning af oplysninger fra skole, PPR eller taleinstituttet. Den studerende udfører efterfølgende et udrednings/interventionsforløb, hvor det modtager løbende supervision. Forløbet udgør den studerendes intern praktik og finder sted på Institut for Kommunikation, Aau. Dernæst analyserer, vurderer, konkluderer og sammenskriver de studerende resultaterne fra udredninger som en eller flere forskningsartikler, som udgør projektet på 9 semester. Resultaterne indsendes til vurdering på en international konference. Eventuelt konference deltagelse.
De studerende har på deres 8 semester mulighed for et udvekslingsophold på et forskningslaboratorium udenfor Danmark.
10. semester
Den studerende skriver speciale indenfor et område, som er centralt for børneklinikken. Der er mulighed for at inddrage empiri fra børneklinikken (og eller NASUD) i specialet.
Enkelte moduler fra børneklinikken vil blive sammenlæst med KANUK programmet i form af workshops.
Intern praktik
Intern praktik starter med visitationsmøder med børn og deres familier på 7. semester. På dette semester undervises der endvidere i dynamisk udredning og intervention samt narrative terapi og systemorienteret intervention.
Den interne praktik finder sted på 8. semester. De studerende forbereder i starten af semestret neuropsykologiske udredninger og forløb om inkluderende intervention af skolebørn. Dette omfatter en eller flere samtaler med forældrene, indhentning af oplysninger fra skole, PPR eller taleinstituttet. De studerende udfører efterfølgende et udrednings/interventionsforløb under løbende supervision. Forløbet finder sted på Institut for Kommunikation, Aalborg Universitet.