Studerende i psykologisk praktisk forløb skal igennem to bedømmelser for at bestå forløbet. Først skal vejlederen bekræfte, at forløbet er tilfredsstillende gennemført - dvs. den studerende har deltaget minimum 80 % af tiden - både i psykologarbejdet og i egen-supervision, og at vejlederen ikke vurderer den studerende som udtalt uegnet til at varetage psykologarbejde inden for det pågældende område på nuværende tidspunkt.
Dernæst skal den studerende efter forløbet skrive en rapport, der læses og bedømmes bestået / ikke bestået af en underviser på studiet. Rapporten er på mindst 8 og højst 12 sider. Intentionen med rapporten er at få det maksimale ud af forløbet ved at sætte den studerende til at reflektere over forløbet i sammenhæng med det øvrige studie. Den har dermed mere karakter af et essay med faglige refleksioner.
Rapporten skal indeholde følgende 3 temaer:
- En kort oplistning af hvad den studerende har lavet i løbet af forløbet, der giver et overblik.
- Et kort referat af et par udvalgte faglige problemstillinger fra forløbet, samt mere udførlige refleksioner over dette.
- Evaluering af forløbet og eget hidtidige studie i forhold til hinanden, samt refleksioner herpå.
Formålet med punkt 1. er at bedømme om forløbet har haft det nødvendige indhold til at leve op til Vejledning for professionskontrakt.
Formålet med punkt 2. er, at den studerende opsamler erfaringer fra forløbet omkring rollen som psykolog i den aktuelle sammenhæng - dette både i forhold til klienter, kolleger, samarbejdsparter, faglige emner etc.
Formålet med punkt 3. er, at den studerende bruger forløbet som anledning til at forholde sig til sit studie. Ved at vurdere det hidtidige studie i forhold til oplevelser og erfaringer fra forløbet kan den studerende prøve at få overblik over områder, der skal opdyrkes yderligere i det sidste forløb på 9. og 10.semester, samt over egne faglige interesser og dermed fremtidsplaner.
Såfremt rapportens indhold ikke er tilfredsstillende, kan den der retter den sende en mail til den studerende og bede om yderligere tekst i nærmere defineret omfang og indhold. Når dette modtages kan rapporten godkendes efterfølgende, hvis det er tilfredsstillende.
Læs yderligere i studieordningen.