Spring til indhold

Bestyrelsen for Kvale-konferencen

Spørgsmål vedrørende Kvale-konferencen rettes til bestyrelsens forperson, Alfred Sköld: alfred@ikp.aau.dk eller tlf.: (+45) 2289 4551.

Alfred Skold

Alfred Sköld (forperson)

Cand.mag. i filosofi, cand.psych., ph.d., er adjunkt i psykologi ved Institut for Kommunikation og Psykologi, Aalborg Universitet.

Alfreds ph.d.-afhandling omhandlede sorgens eksistentielle og etiske aspekter. Hans nuværende forskningsprojekt undersøger håbets betydning for unge klimaaktivister.

Aalborg Universitet

Noomi Matthiesen

Cand.psych., ph.d., er lektor i pædagogisk psykologi ved Institut for Kommunikation og Psykologi, Aalborg Universitet.

Noomi forsker i familiers møde med uddannelsessystemet, med særlig fokus på forældresamarbejde i både dagtilbud og skole. Noomi interesserer sig for familieliv, kommunikation og deltagelsesmuligheder for professionelle, forældre og børn både i hjemmet, i skole/institution og i mødet imellem disse. Hun er særligt interesseret i etnicitet, ulighed og muligheden for at overskride marginalisering.

Aalborg Universitet

Sofie Pedersen

Cand.psych., ph.d., er lektor i Hverdagslivets Socialpsykologi ved Institut for Mennesker og Teknologi, Roskilde Universitet.

Sofie er særligt optaget af at udforske og forstå de udviklingsdynamikker, der udspiller sig blandt unge og voksne i forskellige institutionelle sammenhænge, fx på gymnasier eller på socialpsykiatriske botilbud. Hun arbejder primært indenfor kulturhistoriske virksomhedsteori, kritisk psykologi samt økologisk psykologi, og er i særdeleshed nysgerrig på, hvordan omgivelserne (både de sociale og materielle) inviterer os til at forstå os selv og andre på bestemte måder og på, hvordan vores subjektivitet bliver formet gennem vores deltagelse i en bred vifte af sammenhænge.

Roskilde Universitet

Alfred Skold

Alfred Sköld (forperson)

Cand.mag. i filosofi, cand.psych., ph.d., er adjunkt i psykologi ved Institut for Kommunikation og Psykologi, Aalborg Universitet.

Alfreds ph.d.-afhandling omhandlede sorgens eksistentielle og etiske aspekter. Hans nuværende forskningsprojekt undersøger håbets betydning for unge klimaaktivister.

Aalborg Universitet

Noomi Matthiesen

Cand.psych., ph.d., er lektor i pædagogisk psykologi ved Institut for Kommunikation og Psykologi, Aalborg Universitet.

Noomi forsker i familiers møde med uddannelsessystemet, med særlig fokus på forældresamarbejde i både dagtilbud og skole. Noomi interesserer sig for familieliv, kommunikation og deltagelsesmuligheder for professionelle, forældre og børn både i hjemmet, i skole/institution og i mødet imellem disse. Hun er særligt interesseret i etnicitet, ulighed og muligheden for at overskride marginalisering.

Aalborg Universitet

Sofie Pedersen

Cand.psych., ph.d., er lektor i Hverdagslivets Socialpsykologi ved Institut for Mennesker og Teknologi, Roskilde Universitet.

Sofie er særligt optaget af at udforske og forstå de udviklingsdynamikker, der udspiller sig blandt unge og voksne i forskellige institutionelle sammenhænge, fx på gymnasier eller på socialpsykiatriske botilbud. Hun arbejder primært indenfor kulturhistoriske virksomhedsteori, kritisk psykologi samt økologisk psykologi, og er i særdeleshed nysgerrig på, hvordan omgivelserne (både de sociale og materielle) inviterer os til at forstå os selv og andre på bestemte måder og på, hvordan vores subjektivitet bliver formet gennem vores deltagelse i en bred vifte af sammenhænge.

Roskilde Universitet

Sabina Pultz

Cand.psych., ph.d., er lektor i socialpsykologi ved Institut for Mennesker og Teknologi, Roskilde Universitet.

Sabina forsker i hvordan mennesker bliver ledt og hvordan de leder sig selv i institutionelle sammenhænge. Hun har fokus på, hvordan emotioner og affekter mobiliseres i styringspraksisser. Hendes primære forskningsområde er arbejdsløse men hun beskæftiger sig også med prekært ansatte og arbejdsmarkedet bredere set.

Roskilde Universitet

Anja Hvidtfeldt Stanek

Ph.d., fra forskningsprogrammet Hverdagslivets socialpsykologi ved RUC, er lektor i pædagogisk psykologi og kvalitative forskningsmetoder ved Institut for Psykologi, SDU.

Forskningsmæssigt er Anja optaget af teoretisk psykologi og børns hverdagsliv i institutionelle rammer. Metodisk arbejder hun med ’Praksisforskning’ i den kritisk psykologiske tradition.

Roskilde Universitet

Martin Hauberg-Lund Laugesen

Martin er postdoc og fokusområdeleder for bæredygtighed ved Center for Grundskoleforskning på Syddansk Universitet.

Martin har en ph.d.-grad i uddannelsesvidenskab og filosofi fra Institut for Kulturvidenskaber på SDU og har en baggrund som bl.a. højskolelærer på Bosei idrætshøjskole og videnskabelig assistent på DPU, Aarhus Universitet. Han har siden 2015 skrevet og foredraget om bl.a. naturfilosofi, klimakrisen og om, hvordan pædagogik og didaktik kan og bør gentænkes i den globale opvarmnings tidsalder. Martin arbejder i øjeblikket med kvalitative, etnografiske metoder ifm. DFF-forskningsprojektet Grøn omstilling i grundskolen.

Syddansk Universitet

Sabina Pultz

Cand.psych., ph.d., er lektor i socialpsykologi ved Institut for Mennesker og Teknologi, Roskilde Universitet.

Sabina forsker i hvordan mennesker bliver ledt og hvordan de leder sig selv i institutionelle sammenhænge. Hun har fokus på, hvordan emotioner og affekter mobiliseres i styringspraksisser. Hendes primære forskningsområde er arbejdsløse men hun beskæftiger sig også med prekært ansatte og arbejdsmarkedet bredere set.

Roskilde Universitet

Anja Hvidtfeldt Stanek

Ph.d., fra forskningsprogrammet Hverdagslivets socialpsykologi ved RUC, er lektor i pædagogisk psykologi og kvalitative forskningsmetoder ved Institut for Psykologi, SDU.

Forskningsmæssigt er Anja optaget af teoretisk psykologi og børns hverdagsliv i institutionelle rammer. Metodisk arbejder hun med ’Praksisforskning’ i den kritisk psykologiske tradition.

Roskilde Universitet

Martin Hauberg-Lund Laugesen

Martin er postdoc og fokusområdeleder for bæredygtighed ved Center for Grundskoleforskning på Syddansk Universitet.

Martin har en ph.d.-grad i uddannelsesvidenskab og filosofi fra Institut for Kulturvidenskaber på SDU og har en baggrund som bl.a. højskolelærer på Bosei idrætshøjskole og videnskabelig assistent på DPU, Aarhus Universitet. Han har siden 2015 skrevet og foredraget om bl.a. naturfilosofi, klimakrisen og om, hvordan pædagogik og didaktik kan og bør gentænkes i den globale opvarmnings tidsalder. Martin arbejder i øjeblikket med kvalitative, etnografiske metoder ifm. DFF-forskningsprojektet Grøn omstilling i grundskolen.

Syddansk Universitet

Lucas Cone

Lucas er ph.d.-stipendiat på DPU, Aarhus Universitet.

Lucas har en baggrund i komparativ uddannelsesforskning og undersøger aktuelt brugen af kommercielle platforme i folkeskolen. Han optræder jævnligt i mediedebatter om skole og uddannelsespolitik og har udgivet flere artikler og bøger om sin forskning, blandt andet på Hans Reitzels Forlag og MIT Press.

Aarhus Universitet

Jesper Aagaard

Cand.psych, ph.d., er lektor ved Psykologisk Institut, Aarhus Universitet.

Jesper er interesseret i forholdet mellem teknologibrug og det menneskelige sind eller hvad han ynder at kalde ’teknopsykologi’. Hans forskning omhandler mere specifikt relationen mellem digitale teknologier, opmærksomhed og distraktion. Inspireret af postfænomenologi, ANT og anden nymaterialisme. Kvalitativ hele vejen igennem.

Aarhus Universitet

Klaus Nielsen

Ph.d., er professor i pædagogisk psykologi ved Psykologisk Institut, Aarhus Universitet.

Aarhus Universitet

Lucas Cone

Lucas er ph.d.-stipendiat på DPU, Aarhus Universitet.

Lucas har en baggrund i komparativ uddannelsesforskning og undersøger aktuelt brugen af kommercielle platforme i folkeskolen. Han optræder jævnligt i mediedebatter om skole og uddannelsespolitik og har udgivet flere artikler og bøger om sin forskning, blandt andet på Hans Reitzels Forlag og MIT Press.

Aarhus Universitet

Jesper Aagaard

Cand.psych, ph.d., er lektor ved Psykologisk Institut, Aarhus Universitet.

Jesper er interesseret i forholdet mellem teknologibrug og det menneskelige sind eller hvad han ynder at kalde ’teknopsykologi’. Hans forskning omhandler mere specifikt relationen mellem digitale teknologier, opmærksomhed og distraktion. Inspireret af postfænomenologi, ANT og anden nymaterialisme. Kvalitativ hele vejen igennem.

Aarhus Universitet

Klaus Nielsen

Ph.d., er professor i pædagogisk psykologi ved Psykologisk Institut, Aarhus Universitet.

Aarhus Universitet

Tone Roald

Cand.psych, ph.d., er lektor i psykologi på Københavns Universitet og leder af Center for Fænomenologisk Psykologi og Æstetik.

Tones forskningsinteresser er fokuseret på almenpsykologi, fænomenologi, kvalitativ metode, personlighedspsykologi og æstetisk erfaring. Hun arbejder med forholdet mellem pre-refleksivitet og sprog i kunstoplevelsen, og har skrevet to bøger om disse temaer: The Subject of Aesthetics (Brill) og Cognition in Emotion (Rodopi).

Københavns Universitet

Pernille Hviid

Cand.psych. ph.d., er forhenværende lektor i udviklingspsykologi ved Institut for Kommunikation og Psykologi, Københavns Universitet.

Københavns Universitet

Tone Roald

Cand.psych, ph.d., er lektor i psykologi på Københavns Universitet og leder af Center for Fænomenologisk Psykologi og Æstetik.

Tones forskningsinteresser er fokuseret på almenpsykologi, fænomenologi, kvalitativ metode, personlighedspsykologi og æstetisk erfaring. Hun arbejder med forholdet mellem pre-refleksivitet og sprog i kunstoplevelsen, og har skrevet to bøger om disse temaer: The Subject of Aesthetics (Brill) og Cognition in Emotion (Rodopi).

Københavns Universitet

Pernille Hviid

Cand.psych. ph.d., er forhenværende lektor i udviklingspsykologi ved Institut for Kommunikation og Psykologi, Københavns Universitet.

Københavns Universitet