Konference
Spil og designtænkning i dansk, matematik og naturfag
Aalborg Universitet, Sydhavnen
A C Meyers Vænge 15, 2450 København SV
Lokale 1.001a og 1.001b
01.06.2023 Kl. 09:30 - 16:00
Lærere, studerende, pædagogiske konsulenter, læreruddannere, forskere, virksomheder
Dansk
On location
Lukket for tilmelding
Aalborg Universitet, Sydhavnen
A C Meyers Vænge 15, 2450 København SV
Lokale 1.001a og 1.001b
01.06.2023 Kl. 09:30 - 16:0001.06.2023 Kl. 09:30 - 16:00
Dansk
On location
Lukket for tilmelding
Konference
Spil og designtænkning i dansk, matematik og naturfag
Aalborg Universitet, Sydhavnen
A C Meyers Vænge 15, 2450 København SV
Lokale 1.001a og 1.001b
01.06.2023 Kl. 09:30 - 16:00
Lærere, studerende, pædagogiske konsulenter, læreruddannere, forskere, virksomheder
Dansk
On location
Lukket for tilmelding
Aalborg Universitet, Sydhavnen
A C Meyers Vænge 15, 2450 København SV
Lokale 1.001a og 1.001b
01.06.2023 Kl. 09:30 - 16:0001.06.2023 Kl. 09:30 - 16:00
Dansk
On location
Lukket for tilmelding
Der er ikke flere ledige pladser på konferencen, og der er derfor lukket for tilmelding.
Konferencen veksler mellem workshops der undersøger konkrete faglige forløb og præsentationer af forskningsresultater fra GBL21 (Game-Based Learning in the 21st Century) projektet, der har involveret lærere og elever i 5.-8. klasse fra 40 skoler over hele landet. Projektet har haft fokus på at udvikle elevernes designkompetencer gennem at omforme analoge og digitale spilredskaber som en del af at håndtere faglige udfordringer i dansk, matematik og naturfag.
GBL21 projektet er finansieret af InnovationsFonden og involverer universiteter (AAU og AU), UC’er (KP, NVL, VIA) samt virksomheder (Alinea og Uvdata).
Både deltagelse i konferencen og adgang til de præsenterede forløb/materialer er gratis.
Ved tilmelding skal du vælge en af følgende faglige workshops:
- Dansk
- Matematik
- Naturfag
Program
9:00 | Kaffe og registrering |
9:30 | Introduktion til GBL21: spil, fag og designtænkning (Thorkild Hanghøj og Stine Ejsing-Duun, AAU) |
10:00 |
Workshop i faglige spor - med fokus på udvalgte GBL21 forløb
|
12:00 | Opsamling - hvad skete der på workshops? |
12:15 | Frokost |
13:00 |
Resultater fra den kvantitative undersøgelse (Jeppe Bundsgaard, AU og Thorkild Hanghøj, AAU)
|
13:45 | Diskussion på tværs |
14:00 | Kvalitative studier: Dansk (Jesper Bremholm og Peter Heller Lützen, NVL) |
14:15 | Kvalitative studier: Matematik (Erik Ottar Jensen, AAU og Charlotte Krog Skott, Absalon) |
14:30 | Diskussion på tværs |
14:45 | Pause |
15:00 | Idéudvikling som kreativ og dialogisk process (Kristine Kabel, AU og Lene Storgaard Brok, NVL) |
15:15 | Et lærerperspektiv på projektet (Birgitte Lund Nielsen, VIA) |
15:30 | Diskussion på tværs |
15:45 | Fremadrettet - Hvad skal der ske nu? |
16:00 | Afrunding |
Derefter reception og stand up om spil ved Mads Brynnum.