AAU logo

MÆRKKs bidrag til undervisning

Undervisning i MÆRKK

Undervisning i MÆRKK

MÆRKK leverer undervisning på uddannelserne ved Kommunikation og Digitale Medier, samt ved Art & Technology, Musik og Psykologi.

MÆRKK-prisen

MÆRKK har i 2012 indstiftet en studenterpris kaldet ”MÆRKK-prisen”. Prisen tildeles som påskyndelse af en fremragende og nyskabende besvarelse af en problemstilling inden for MÆRKKs fagområde. Tidligere års prisvindere er:

2018: Sofie Gad for specialet på kandidatuddannelsen i Oplevelsesdesign (AAU i Aalborg) med titlen: Bæredygtigt oplevelsesdesign

2017: Lasse Hansen & Rasmus Døj for specialet på kandidatuddannelsen for Kommunikation (AAU i Aalborg) med titlen: "En mental tidsrejse: En empirisk undersøgelse af hukommelse og emotioner"

2016: Karina Kjær & Mathilde Ramsdal Tavenard for specialet på kandidatuddannelsen for Kommunikation (AAU i København) med titlen: "Social valuta. Når sociale relationer bliver betalingsmiddel"

2015: Ingen prisvinder(e)

2014: Morten Thorsø Pedersen & Anna Schiønning Vest for specialet på kandidatuddannelsen i Kommunikation (Humanistisk Informatik) med titlen: ”Cross media: En rammemodel til analyse af cross media-kommunikation

2013: Sarai Løkkegaard & Kristina Skovgaard Pedersen for specialet på kandidatuddannelsen i Kommunikation (Humanistisk Informatik) med titlen ”Oplevelsen af Bæredygtighed

2012: Peter Vistisen for specialet på kandidatuddannelsen i Informationsteknologi (Humanistisk Informatik) med titlen ”Strategisk Digital Designtænkning

 

Speciale om oplevelsesdesign vinder MÆRKK-prisen 2018

Speciale om oplevelsesdesign vinder MÆRKK-prisen 2018

Prisen tildeles som påskyndelse af en fremragende og nyskabende besvarelse af en problemstilling inden for MÆRKKs fagområde. MÆRKK er en vidensgruppe ved Institut for Kommunikation og Psykologi som arbejder med æstetik i relation til kommunikation, kultur og kognition.

Specialet, som har vundet dette års MÆRKK-pris, handler om, hvordan steder og rum kan designes til at skabe rammerne for bæredygtige oplevelser. Det vil sige, oplevelsesdesign der vedbliver med at være oplevelsesrigt ved gentagne besøg.

Som begrundelse for, at netop dette speciale skal tildeles prisen, siger Rasmus Grøn, som har været vejleder for Sofie Gad:

- Specialet forener et teoretisk og metodisk arbejde på højt niveau med en sensibilitet over for virkelighedens praktiske udfordringer. Endvidere bidrager specialet med en meget indsigtsfuld diskussion af, hvordan oplevelser bør gentænkes som formidlingsstrategi i kulturinstitutioners daglige arbejde.

Sofie Gad er kandidat fra Oplevelsesdesign på Aalborg Universitet i Aalborg. Hun fik 12 for specialet.

Yderligere information

Læs Sofie Gads speciale: Bæredygtigt Oplevelsesdesign

MÆRKK-prisen

Kandidatuddannelsen i oplevelsesdesign