Institut for Kommunikation og Psykologi

KILDs forskning

Forskningsområder

KILDs projektportefølje retter sig mod forskning i læring og læringsdesign, der kan fremme kreativitet og innovation. Dette inkluderer et særligt fokus på potentialerne i visuelle og æstetiske praksisser, spil og leg samt design processer i forskellige læringskontekster. En realisering af disse potentialer skaber de nødvendige fornyelser af læring og organisatoriske praksisser i uddannelsessektoren såvel som i virksomheder og andre typer af organisationer.     

Aktuel forskning:

  • Spilbaseret læring i det 21 århundrede
  • Teknologiforståelse og kompetenceudvikling i læreruddannelsen
  • Livslang lærings rolle i den digitale transformation og digitale inclusion
  • Building stronger universities – e-learning in higher education

 

Kompleks betydningsfremstilling i digitalt billedarbejde og billedæstetisk kompetenceudvikling i skolen

Kompleks betydningsfremstilling i digitalt billedarbejde og billedæstetisk kompetenceudvikling i skolen

Projektet undersøger, hvordan it-didaktisk design kan fremme læringsudbyttet af digitalt billedarbejde på iPad på 5. klassetrin.

Læs mere

METHODS

METHODS

Modernization of tEaching meThodologies in higher education. Problem-based Learning (PBL) in Higher education in Jordan and Palestine.

Telepresence som didaktisk praksis

Telepresence som didaktisk praksis

Projektet undersøger didaktiske potentialer i instrumentundervisning over videokonference på Det Kongelige Danske Musikkonservatorium.

Se alle projekter fra vidensgruppen Kommunikation, It og LæringsDesign