AAU logo

KILDs forskning

Forskningsområder

KILDs projekter omhandler hovedsageligt praksisser i grundskolen og videregående uddannelser. I grundskolen arbejdes der blandt andet digital egenproduktion, digitale og analoge spil, digitale visuelle læringsdesign, læringsplatforme. Projekter på de videregående uddannelser omhandler blandt andet læringsdesign med PBL, Networked Learning, Videoconferencing, MOOCs, blended learning, Augmented Reality. KILD arbejder endvidere med projekter om organisation og ledelse samt forskningsinfrastrukturer.

Forskningsområder:

  • Spilpraksisser
  • Visuelle og æstetiske praksisser
  • Lege- og oplevelsespraksisser
  • Læring og designpraksisser
  • Intern kommunikation og organisatoriske praksisser
  • Forskningsinfrastruktur

Kompleks betydningsfremstilling i digitalt billedarbejde og billedæstetisk kompetenceudvikling i skolen

Kompleks betydningsfremstilling i digitalt billedarbejde og billedæstetisk kompetenceudvikling i skolen

Projektet undersøger, hvordan it-didaktisk design kan fremme læringsudbyttet af digitalt billedarbejde på iPad på 5. klassetrin.

Læs mere

METHODS

METHODS

Modernization of tEaching meThodologies in higher education. Problem-based Learning (PBL) in Higher education in Jordan and Palestine.

Telepresence som didaktisk praksis

Telepresence som didaktisk praksis

Projektet undersøger didaktiske potentialer i instrumentundervisning over videokonference på Det Kongelige Danske Musikkonservatorium.

Se alle projekter fra vidensgruppen Kommunikation, It og LæringsDesign