ForsideForskningVidensgrupper

Vidensgruppe

Naturlige og formelle sprog

Vidensgruppen Naturlige og formelle sprog trækker tråde tilbage til 1980'erne og er således den ældste forskningsgruppe på Institut for Kommunikation og Psykologi. Gruppens formål er at udforske en række aspekter vedrørende sprog og kommunikation i udvalgte sammenhænge – ofte med inddragelse af formalisering og forskellige former for computermediering og digitalisering. Centralt i arbejdet står interesserne for sproglæring, kategorisering, meningsdannelse, formalisering, filosofisk logik, argumentationsteori samt computerstøttede studier af tekstcorpora.

Medlemmer af vidensgruppen

Vidensgruppe

Naturlige og formelle sprog

Medlemmer af vidensgruppen