AAU logo
Første forelæsning om Co-Creation og Værdiskabelse i salg

Første forelæsning om Co-Creation og Værdiskabelse i salg

Denne er den første af to forelæsninger om udfordringer og potentialer i forbindelse med salg, hvor fire internationale top-forskere vil præsentere deres undersøgelser og resultater indenfor området. Denne første forelæsning er med Regis Lemmens fra Antwerpen Business School og Sini Jokimiemi fra Turku University of Applied Sciences.

Tidspunkt

05.02.2019 kl. 10.00 - 12.00

Beskrivelse

I Danmark har vi ligesom i resten af verden oplevet store forandringer i salg. Digitaliseringen, globaliseringen og en stigende professionalisering af indkøbsfunktionerne har ændret kundernes indkøbsmønstre. Resultatet er at Danske virksomheder oplever store udfordringer i deres salg og marketing. Samtidigt tilbyder ny teknologi også nye muligheder, for de virksomheder der tilpasser sig udviklingen. Desværre har måden vi sælger på ændret sig meget lidt igennem de seneste 30 år. Der er behov for at tænke nyt for at løse udfordringerne i salgsafdelingerne i danske (og internationale) virksomheder.

I alt for mange år har vi set salg som en operationalisering af marketing, frem for at forstå salget som en disciplin for sig selv. Derfor har salgsforskning været nedprioriteret. Resultatet er at vi mangler kvalificeret viden om salg. Heldigvis er salgsforskning på internationalt plan i vækst. Forskere fra hele verden arbejder intenst på at løse udfordringerne i salget både i dag og i fremtiden. Derfor er det nødvendigt at skabe bro mellem den eksisterende viden fra forskerne og de virksomheder som har brug for viden for at tilpasse sig og skabe vækst i en ny salgsvirkelighed.

Derfor har vi inviteret fire top-forskere til Danmark. De vil præsentere deres undersøgelser og resultater og på den måde dele den nyeste viden om salg med AAUs studerende.

Deltagerne vil således få mulighed for at få ny viden om udfordringer og potentialer om salg fra fire forskellige perspektiver og at få konkrete bud på, hvordan de begynder arbejdet med at omstille deres salgsafdelinger.

Professor Dr. Regis Lemmens fra Antwerpen Business School (Belgien). Regis Lemmens er ekspert i Co-Creation og Entrepreneurial sales som er fremtidens salgsmetoder. Lemmens vil præsentere konkrete værktøjer til omstilling af salgsstyrken.

Dr. Sini Jokiniemi fra Turku University of Applied Sciences (Finland). Sini Jokiniemi vil præsentere sine perspektiver på salg og værdiskabelse. Blandt har Jokiniemi undersøgt sammenhængen mellem kunders og sælgeres opfattelse af værdi. Sini vil præsentere konkrete bud på optimering af værdiskabelse.

Professor Dr. Joel le Bon fra Johns Hopskins University (USA). Joel le Bon er ekspert i digitalisering og sales enablement. Han har fokus på samspillet mellem salg og marketing og på hvordan salget understøttes af ny teknologi. Joel le Bon præsenterer en række bud på optimering af salgs- og marketing samarbejdet og digitalisering af salgsprocessen.

Ph.D Bert Paesbrugghe fra IÉSEG School of Management (Frankrig). Bert Paesbrugghe er ekspert i alignment mellem salg og indkøbsfunktioner. Bert præsenterer et oplæg til hvordan sælgere og salgsorganisationer forstår og tilpasser sig til indkøbscentrene hos kunder.

Første Forelæsning er Regis Lemmens og Sini Jokimiemi tirsdag d. 5. februar kl. 10-12 på Create i Auditoriet.

Anden forelæsning er Joel le Bon og Bert Paesbrugghe onsdag d. 10. april kl. 10-12 på Create i Auditoriet.

Adresse

Rendsburggade 14, Aalborg, Auditoriet (lokale 3.107)

Gå til arrangementslisten