FAQ om innovation

FAQ om innovation

"FAQ om innovation" af af Charlotte Wegener tager det hyppigt brugte begreb innovation op og diskuterer, hvad det kan og ikke kan, og hvad det gør ved os.

Hvad kan innovation bidrage med i pædagogikken? Skal elever og studerende blive bedre til at omsætte faglig viden til salgbare produkter, eller handler innovationsdagsordenen snarere om at opdrage og uddanne dem til demokrati eller evnen til at få et lykkeligt liv? Skal pædagogerne og underviserne være innovative for at styrke børnenes og de unges motivation og læring? Eller er det måden at drive skole på, der skal innoveres? Hvem bestemmer? Og hvad gør man, hvis man er uenig eller ikke har lyst til at være innovativ?

En central pointe i bogen er, at vi bliver nødt til at koble innovation til et konkret indhold, da det kan betyde noget helt forskelligt i fx en skoleklasse og en kommunal forvaltning. Hensigten med bogen er at dyrke nysgerrigheden og bidrage til en retorik og en praksis, hvor vi lader os inspirere af innovation frem for at lade os skræmme og stresse.

FAQ om innovation er bog nr. 4 i FAQ-serien, der diskuterer ofte stillede spørgsmål inden for det pædagogiske og psykologiske område. Alle bøger i serien er peer reviewet.

Læs mere om bogen

Om af Charlotte Wegener

Modtag nyheder via mail

Tilmeld dig Institut for Kommunikation og Psykologis nyhedsbrev og modtag en mail 2-5 gange om måneden. Nyhedsbrevet indholder invitationer til åbne arrangementer, seminarer og konferencer samt nyheder om fx bøger eller forskningsresultater. Du kan til ehver tid afmelde nyhedsbrevet, hvis du ikke længere ønsker at modtage det.

* Påkrævet felt